maandag 17 juni 2013

Quick tip: Hoe gemakkelijk glitternagellak verwijderen?

Glitternagellak, I love it, en ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben. Ik ben bijvoorbeeld een super fan van de Essence nail art special effect toppers. Dit zijn super leuke glittertopcoats die je gewone nagellak een extra leuke kick geven. Het enige nadeel is echter dat ze nogal moeilijk te verwijderen zijn. 


Maar het zou jammer zijn als we dit soort mooie lakjes om die reden zouden vermijden, toch? Ik heb namelijk een handig truckje ontdekt, waarmee je dit soort nagellak erg gemakkelijk kan verwijderen. Dit wil ik dan ook erg graag met jullie delen.

Dit heb je nodig: watjes (bolletjes, of pads, maakt niet uit), aluminiumfolie, nagellakremover en nagelcrème. 



Stap 1: snijdt de aluminiumfolie in vierkantjes (rechthoekjes), je hebt er 10 nodig, één voor elke vinger. Obviously. Maak ze zeker groot genoeg, zodat je er minstens je halve vinger mee kan verpakken. Ongeveer 10 cm lang moet volstaan.


Stap 2: Doordrenk de watjes met nagellakremover en plaats ze over je nagels. P.S: Ik vind de nagellakremover van Kruidvat echt super. Hij verwijdert je nagellak in no time en bevat bovendien geen aceton. Ik ben fan! 


Stap 3: Neem een stukje aluminiumfolie en pak je vinger er mee in. Druk alles goed aan. De aluminiumfolie zal er voor zorgen dat de "dampen" en stoffen van de nagellakremover goed om je nagel blijven en zo goed hun werk kunnen doen. 


Stap 4: Look like E.T. met deze dikke vingers en relax voor een tiental minuutjes. 


Stap 5: Als de  tien minuten om zijn kan je de aluminium hoedjes van je vingers verwijderen. En tadaaa! weg is alle glitternagelak. Als er toch nog kleine stukjes overblijven kan je die heel gemakkelijk verwijderen door je handen te wassen en alles nog eens snel af te kuisen met wat nagellakremover op een watje. 


Stap 6: De nagellak kan er voor zorgen dat je nagels en nagelriemen wat droog worden, zeker omdat je het er vrij lange tijd hebt opgelaten. Daarom is het belangrijk om terug wat vocht in te brengen met een nagelcrème. Ik gebruik momenteel deze van Biotherm, omdadt die in één van mijn deautyboxen zat en ik ben er ook erg tevreden over. Maar je kan natuurlijk een merk gebruiken dat je zelf goed vind. Persoonlijk vind ik Fluttury Lemon van Lush ook een heel fijn product.


Dus ladies, vanaf nu geen enkele reden meer om geen glitternagellak te dragen. Sparkle away! ;)

Als je zelf nog tips hebt om gemakkelijk glitternagellak te verwijderen, deel die dan vooral met iedereen in de comments. 

Liefs,

Laura

1 opmerking:

  1. Lemony flutter bedoel je? :D
    Handige tip! Ik heb hier een paar mooie glitterlakjes liggen die ik zogoed als nooit aanbreng omdat het altijd zo'n klus is om deze te verwijderen :( maar nu ga ik dit zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen