maandag 18 februari 2013

Brownies maken met mijn nicht (+ recept)

Dit weekend was mijn nichtje bij mijn grootouders. Omdat we allebei heel graag bakken, ging ik samen met haar brownies maken. Een toffe bezigheid en nog lekker achteraf ook! En ja, lekker dat waren ze. Daarom wil ik ook graag het receptje met jullie delen. 

Wat heb je nodig? 

- 140 gram (pure) chocolade
- 250 gram bakboter (bijvoorbeeld Vitelma Bakken en Braden)
- 120 gram bloem
- 4 eieren
- 300 gram suiker 


Wat moet je doen?

Klop als eerste de eieren en de suiker. Doe dit met behulp van een handmixer. 


Mijn nicht :) 

Smelt daarna de boter en de chocolade in een potje. Zet het vuur niet te hard, want anders kan het aanbranden. Roer af en toe in het mengsel en zorg dat alle klontjes er uit zijn. 


Alles rustig laten smelten. 

Meng daarna het eiermengsel met de gesmolten chocoladeboter. Voeg daarna rustig de bloem toe en roer tot alles goed gemengd is. 


Goed mengen! 

Daarna is het mengsel klaar om in de oven te gaan. Je kan hiervoor siliconen vormpjes gebruiken, of een grote, diepe bakplaat, waarop je bakpapier legt. Bak de brownies voor 30 minuten in een oven van 160°. Vergeet je oven natuurlijk niet voor te warmen op voorhand. 


De twee nichtjes aan het werk! :) 



Vers uit de oven. Smells good! 

Als de brownies klaar zijn, haal ze dan uit de oven en laat ze afkoelen. Daarna kan je ze uit de vormpjes halen. Als je een grote bakplaat gebruikt hebt, dan kan je ze gewoon in stukken snijden.


Smullen maar! 

En dan: smullen maar! Mijn vriend vond ze alvast erg geslaagd, want hij heeft er 5 achter elkaar opgegeten. De doos was op twee dagen leeg. Ook thuis waren ze grote fan. Een aanrader dus als je eens iets lekker wilt maken voor iemand. Simpel en super lekker. ;)

Smakelijk !

Laura 

1 opmerking: