woensdag 4 april 2012

Style me vintage!

Zou je jezelf ook eens helemaal willen kleden zoals in de fifties? Heb je een verkleedfeestje en wil je er graag eens uitzien zoals Marilyn Monroe of Audrey Hepburn? Dan zijn de boeken uit de reeks Style Me Vintage helemaal iets voor jou! Ik kocht zelf deze pareltjes een tijdje geleden. In deze reeks zijn er drie boeken: hair,  make-up en clothes. Jammer genoeg was deze laatste niet meer beschikbaar. Ik kocht dus de hair en de make-up versie. 


Het hair boek bevat verschillende technieken van finger weaves tot victory rolls en is heel mooi geillustreerd met verschillende foto's van vintage stijlmodellen, maar ook van eigentijdse celebs die deze looks dragen. Stap voor stap wordt er goed uitgelegd wat je moet doen aan de hand van foto's. 



Ook de make-up variant legt mooi stap per stap verschillende make-up looks uit van de jaren '20 tot de jaren '80, telkens één look per stijlperiode. Ook hier ontbreken de prachtige foto's niet. De lay-out van de boeken is trouwens ook erg leuk. Achteraan beide boeken heb je ook nog extra foto's om inspiratie uit te halen en tips over het materiaal dat je kan gebruiken. 




Ik ben er zelf helemaal weg van en heb al verschillende looks uit deze boeken geprobeerd, vooral dan uit het make-up boek. Je kan ze voor €14 kopen bij Urban Outfitters, of je kan ze ook online bestellen. 

Liefs,

Laura

2 opmerkingen:

  1. Je hebt echt een hele mooie blog!
    PS let wel op,
    Marilyn Monroe is verkeerd geschreven in je post x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks :) En bedankt voor de verbetering. Het is meteen aangepast. ;)

      Verwijderen