woensdag 17 oktober 2012

DIY: Lace Earrings

Hey allemaal,

voor dit artikel werd ik geïnspireerd door een creatief blogpostje van Mangelmoes. Ze heeft veel leuke ideetjes op haar blog, dus bekijk haar pagina zeker eens. ;) 

In haar blogpost legt Hanne heel gemakkelijk uit hoe je superleuke oorbellen kan maken met een stukje kant. Vandaag wou ik jullie graag mijn versie laten zien. 

Benodigdheden



Dit heb je nodig om een leuk paar oorbellen te maken met kant: Een stukje kant, waar je twee (identieke) vormpjes uit kan knippen - twee oorbelhaakjes - twee ketelstiften - eventueel twee pareltjes naar keuze, ik koos voor groene roosjes - juwelentangetjes - een bus vernis of haarlak. 

How to?

Wat je moet doen is allemaal heel gemakkelijk. Eerst knip je de twee vormpjes uit het kant. Daarna spray je er een laag vernis over en laat je ze goed drogen. Dit zal er voor zorgen dat je stukje kant iets harder wordt en dat de randjes niet kunnen uitrafelen. Als je geen vernis hebt, kan je ook gewoon haarlak gebruiken. Dit heeft hetzelde effect. Hier zal je misschien wel enkele laagjes nodig hebben om hetzelfde effect te krijgen.  Ondertussen kan je de ketelstiftjes al aan de oorhaakjes bevestigen met een juwelentangetje. Dan schuif je de pareltjes op het ketelstiftje en knip je de lengte die je te veel hebt er af. Laat een klein stukje over, zodat je dit kan plooien en daar je bloemetje kan aanhangen. En tadaa: je hebt hele leuke, zelfgemaakte oorbellen! 

Het resultaat: 

Omdat mijn stukje kant een overschotje was, zijn mijn bloemetjes niet helemaal identiek, maar persoonlijk vind ik dat ook niet erg. Ik vind het resultaat er heel leuk uitzien. Wat vinden jullie? 





Liefs,

Laura 


1 opmerking: