donderdag 11 oktober 2012

Mijn favoriete blushes voor de herfst/winter

Hey allemaal,

zoals de titel het al heel duidelijk zegt: vandaag wil ik jullie vertellen over mijn favoriete blushes voor de herfst- en winterperiode. Een nieuw seizoen betekend natuurlijk ook andere make-up. In de lente en de zomer draag ik vooral lichtere blushes in roze en peachy tonen, maar in de herfst experimenteer ik graag met donkerdere kleuren. Ben jij nog op zoek naar een leuke nieuwe blush om uit te proberen? Dan vind je hier misschien wel inspiratie! 

M.A.C. Sheertone Blush - Loverush


Mijn absoluut favoriete blush is deze van M.A.C. De pigmentatie en de kwaliteit van M.A.C. Blushes is echt geweldig en ik ben echt een grote fan van de kleur. Het is een mooie matte blush, die mijn wangen heel goed accentueert. De kleur is niet te paars, maar ook niet te roze of te bruin en bevat ook maar een minimale hoeveelheid glitters. I love it! Natuurlijk, beauty comes with a price. Voor een M.A.C. blush betaal je al snel iets rond de €18. Maar van kwaliteit is hij het zeker waard. De kleur gaat heel lang mee en je hoeft ook niet te veel van het product aan te brengen, omdat het zo'n goede kwaliteit is. 

Sleek blush - Flushed


Als je zoekt naar een kwalitatief goede blush, voor relatief weinig geld, dan raad ik zeker de Sleek blushen aan. Ook deze zijn geweldig in pigmentatie, dus gebruik nooit te veel in één keer. Flushed heeft een mooie bordeaux rode ondertoon en is ook prachtig op de wangen. Deze blush geeft een mooie, natuurlijke blos op je wangen , alsof je buiten in de kou gelopen hebt. Voor een Sleek blush betaal je €6,60 (bij Beauty by Elke) voor 8 gr. product. Dit is zeker een degelijke prijs, vooral als je naar de kwaliteit kijkt. 

E.L.F. Studio Blush - Berry Merry 


E.L.F. is een ideaal merk als je wil gaan voor budgetvriendelijke make-up, die toch heel degelijk is van kwaliteit. Voor deze blush tel je maar €4 neer, op zich een zeer redelijke prijs. Berry Merry is een mooie  bessenkleurige blush met eerder een bruine ondertoon en gouden glitters. Toch zijn de glitters niet over the top, zodat je er niet bijloopt als een discobal. Hij is ideaal voor een feestje. Ik vind deze blush heel stijlvol en ook de pigmentatie is goed. Je kan de kleur geleidelijk aan opbouwen en je gaat uiteraard zo donker als je zelf wilt. 

Catrice Defining Blush - Rosewood Forest


Ook Rosewood Forest is een blush met een bruin-roze ondertoon. Ik heb hem nog niet zo erg lang, maar ik weet nu al dat het een van mijn favorietjes zal worden voor deze winter. De kleur is heel gemakkelijk draagbaar met mijn huidskleur en ziet er ook heel natuurlijk uit. Ook dit is een matte blush, totaal glinstervrij, maar daarom vind ik hem juist zo mooi. Ik hou niet echt van zo'n overdreven glinsterend gedoe. Hij brengt ook gemakkelijk aan en de pigmentatie is ook goed. De blush voelt ook zacht aan, als je hem op je wangen aanbrengt. Fijn product! De Catrice blushes zijn te koop bij Kruidvat voor € 3,49.

E.L.F. Natural Radiance Blusher - Flushed


Waar vind je nu nog make-up voor €1? Enkel bij E.L.F. en thank God dat zij bestaan! Ik vind dat ze erg leuke productjes maken, voor zo'n lage prijzen. Ben je dus pas begonnen met experimenteren met make-up,  wil je eens een paar kleuren uitproberen of wil je niet te veel geld uitgeven aan je producten? Dan raad ik dit merk zeker aan. Flushed is een mooie donkerroze blush met een subtiele gouden glinstering in. Ook hier zijn de glitters niet te opvallend, dus dat vind ik mooi. De pigmentatie is goed, zeker voor een product van €1. Hij blijft wel iets minder lang zitten dan de andere blushes die ik hier besproken heb, maar het doosje van de blush is klein en dus handig om gewoon mee te nemen. Zo kan je je blush even snel bijwerken als dat nodig zou zijn. 

HEMA Blush - Wet & Dry 01


Last but not least wou ik toch nog een blush met veel glinsters laten zien. A girl's gotta sparkle once in a while, right? En deze blush van HEMA is daar ideaal voor. Je kan gewoon niet naast de glitter kijken. Deze blush gebruik ik dan ook alleen maar voor als ik uitga naar een feestje. Voor andere gelegenheden vind ik hem persoonlijk te glittery. De pigmentatie is ook iets minder als de andere blushes, tenzij je hem nat aanbrengt. Meestal breng ik eerst E.L.F. Flushed blush aan op mijn wangen en gebruik ik deze blush van HEMA als een soort glittery highlighter als afwerking van de look. 

Swatches

Ik heb de blushes ook nog even voor jullie geswatched, zodat jullie de kleuren beter met elkaar kunnen vergelijken. Van links naar rechts zien jullie: M.A.C., Sleek, E.L.F. Studio, Catrice, E.L.F. en HEMA. Zoals jullie zien is de HEMA blush niet zo gepigmenteerd als de andere blushes. Ik heb hem wel gewoon droog aangebracht en niet nat, omdat ik hem zo het meeste draag. 


Tot slot nog een kleine tip: Als je een blush gaat uitkiezen, breng hem dan ook eens aan op je gezicht, want daar ga je hem natuurlijk ook dragen. De kleur van je armen is vaak niet helemaal hetzelfde als die van je gezicht en de blush kan er op je gezicht dus ook iets anders uitzien. Neem desnoods een zakje met vochtige doekjes mee, zodat je jouw gezicht nadien weer kan schoonmaken en eventueel meerdere blushes kan uitproberen. 

Hopelijk vonden jullie deze blogpost nuttig. Laat me weten wat jullie er van vinden en wat jouw favoriete blush is voor deze periode van het jaar! 

Liefs,

Laura



1 opmerking:

  1. Hoera! Ik heb je genomineerd voor de Liebster Blog Award!
    Wanna see?
    http://mangelmoes.blogspot.be/2012/10/liebster-blog-award.html

    BeantwoordenVerwijderen