dinsdag 25 september 2012

The Laura Lifestyle - De Geschiedenisnerd.

Met deze blogposts wil ik iets meer over mezelf vertellen. Vorige keer had ik het al over mijn anime verslaving. Deze keer wil ik het hebben over mijn grote interesse in geschiedenis. Het verleden is iets wat mij sinds kind af al erg geïnteresseerd heeft. Van je passie je werk maken, is dan ook ieders droom. Daarom ben ik geschiedenis gaan studeren aan de universiteit van Antwerpen. En echt, I love it. Ik had geen betere richting kunnen kiezen die beter bij mij past. De vakken interesseren mij enorm en dat is toch altijd mooi meegenomen als je studeert. 


Die 'nerd' mag je trouwens vrij letterlijk nemen. Ik studeer niet alleen geschiedenis, maar ik ben er ook gewoon erg in geïnteresseerd. Ik lees graag historische boeken en op vakantie is cultuur absoluut een must. Strandvakanties zijn niets voor mij. Niet dat ik er niet van kan genieten om eens een dag rustig aan het strand te liggen, maar ik wil absoluut ook enkele historische dingen bezoeken. Ik ben vooral gefascineerd door oude boeken en documenten. Voor mijn scriptie moet ik jaarlijks ook een onderzoek vinden, en daar vloek ik regelmatig wel eens op omdat het zoveel werk is, maar eigenlijk vind ik het onderzoek één van de leukste dingen in mijn opleiding. Ik hou echt van de geur en de aanraking van eeuwenoud papier. Het is gewoon zo fascinerend. I told you so: nerd, haha! 

De fascinatie voor geschiedenis heb ik vooral van mijn vader, denk ik. Op vakantie gingen we namelijk ook altijd musea en historische bouwen bezoeken. Het was al heel snel duidelijk dat ik de microbe ook te pakken had. Terwijl andere kinderen in de lagere school een spreekbeurt hielden over hun favoriete sport, huisdier en andere dergelijke cliché voorbeelden, ging die van mij over Jeanne D'Arc of de geschiedenis van de Mont Saint Michel. Eens een passie, altijd een passie zeker? 

Wat is jouw passie? Heb je ook iets waar je al lang in geïnteresseerd bent? 

Liefs,

Laura 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten