vrijdag 31 augustus 2012

Youtuber van de maand (episode 1) - Lauren Luke (Panacea81)

Hey iedereen! 

Zoals beloofd ga ik vanaf nu elke maand een artikel schrijven over een youtuber of blogster van de maand. Zo weten jullie naar welke video's ik kijk en welke blogs ik lees en wie weet leren jullie zo wel nieuwe dingen kennen. Wil je zelf jouw blog nomineren voor deze rubriek? Mail dan snel naar lipsticksandladybirds@gmail.com en wie weet kom jij wel in een van de blogposts! :) 

Vandaag wil ik het graag hebben over een Youtube guru die ik echt al van het begin volg, namelijk Lauren Luke, die op youtube bekend staat onder de username Panacea81. Ik denk dat de meesten onder jullie haar wel kennen, omdat ze een echt youtube-fenomeen is, maar toch vind ik haar zeker het vermelden waard. Lauren is een 32-jarige Britse, die voor het eerst op youtube begon in 2007. Ondertussen is ze uitgegroeid tot één van de grootste youtube guru's wat make-up betreft en is ze een voorbeeld voor veel beginnende make-up artiesten. Ze heeft bovendien nu ook een eigen make-up lijn, een eigen make-up borstelset, een boek en zelfs een nintendo spelletje (Supermodel Makeover by Lauren Luke) op de markt gebracht en is ze al op verschillende tv-shows verschenen. Ondanks dit grote succes, blijft Lauren toch nog steeds heel down to earth en dat is wat ik zo geweldig aan haar vind. Vooral haar accent vind ik echt heel leuk. Als je een video van haar bekijkt, zul je meteen begrijpen wat ik bedoel! Bovendien vertelt ze tijdens het aanbrengen van haar make-up ook heel wat  meer persoonlijke dingen. Als je liever straight, face forward make-up tutorials kijkt, zou ik haar video's dus niet echt aanraden, maar ik vind het persoonlijk wel leuk. Zo lijkt het toch alsof je haar iets beter leert kennen en komt het veel minder afstandelijk over zoals dat bij andere guru's wel het geval is. 


De make-up looks die ze doet zijn ook elke keer heel erg mooi en ik haal er vaak mijn inspiratie uit voor eigen looks. Bovendien heeft ze nu ook een hele leuke serie de "Make-up Lucky Dip". Hierin grabbelt ze willekeurig enkele make-up producten en gaat daar mee aan de slag. Het is geweldig om te zien hoe ze soms kleuren kan combineren, waarvan je zou denken dat ze totaal niet bij elkaar passen. Erg leuk om te zien en ook heel leerzaam, omdat je zo kan zien dat je verschillende kleuren toch kan combineren, ook al lijken ze op het eerste zicht niet bij elkaar te passen. Je hebt gewoon wat fantasie en een goeie aanpak nodig! 





Ik raad je aan om zeker eens enkele van haar video's te bekijken. Laat me zeker weten wat jullie van haar vinden! Het zou ook tof zijn als jullie een reactie zouden achterlaten op één van haar video's met "Lipsticks & Ladybirds sent me!" en dan eventueel een linkje naar deze blogpost of zo. Niet verplicht natuurlijk, maar het zou fijn zijn! ^^

Hopelijk vonden jullie deze aflevering van "Youtuber van de maand" interessant. Volgende maand ga ik waarschijnlijk een blogger te bespreken en dan weer een youtuber en zo elke keer afwisselen. Zo krijgen jullie zowel filmpjes als leesvoer voorgeschoteld. 

Liefs,

Laura 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten